غذا چی بپزم؟

طرز تهیه مانتی ترکی آبپز با گوشت چرخ کرده آسان و مرحله به مرحله

1400/2/29 13:26
نویسنده : مارال
384 بازدید
اشتراک گذاری

مانتی - طرز تهیه مانتی ساده و مانتی گل ترکیه ای خوشمزه | ایران کوک

مواد لازم برای تهیه مانتی ترکیه
آرد ۲ لیوان
نمک به میزان لازم
تخم مرغ ۲ عدد
آب ۱ فنجان
پیاز ۲ عدد
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
روغن مایع ۱ فنجان
فلفل قرمزو زردچوبه به مقدار لازم
سیر ۲ عدد
ماست ساده ۱ پیاله
سس مایونز ۱ پیاله
آب برای پختن به میزان لازم
گوجه فرنگی ۲ عدد
جعفری ۲ قاشق غذا خوری
 
طرز تهیه مانتی ترکی آبپز با گوشت چرخ کرده
 

مرحله اول: آماده سازی خمیر
آرد را به همراه تخم مرغ و روغن و همینطور کمی از نمک و ۲ قاشق از ماست و همینطور آب همه را باهم ترکیب کرده و خوب باهم مخلوط کنید. ورز دهید تا خمیر لطیفی به دست آید. روی خمیر را با دستمال نخی بپوشانید و به مدت ۳۰ دقیقه در جای گرم قرار دهید.

مرحله دوم: اماده سازی گوشت
پیاز را را رنده ریز زده و به همراه ادویه و همینطور گوشت همه را باهم داخل یک ماهی تابه بریزید و خوب به همراه کمی روغن در تابه بر روی حرارت متوسط تفت دهید. رنگ گوشت که تغییر کرد، گوجه ها را رنده کرده و مقداری از آن را به اندازه ۲ قاشق برداشته و کنار بگذارید وبقیه گوجه را در تابه به گوشت اضافه کنید. کمی دیگر هم بزنید و از روی  حرارت بردارید.

مرحله سوم: کار با خمیر
میز کار را کمی آرد پاشی کرده و خمیر نان آماده شده را برداشته و بر روی قسمت آرد پاشی شده بگذارید و کمی ورز دهید و با کمک وردنه خمیر را باز کنید. سپس با کمک کارد آشپزخانه، خمیر را به مربع های کوچک تقسیم کنید. و کنار بگذارید.

مرحله چهارم: پیچیدن خمیر مانتی
یک خمیر را برداشته و از مواد گوشتی بر روی نان بگذارید و نان را جمع کنید تا مایع گوشتی از خمیر بیرون نزند. به همین ترتیب همه ی لقمه های مانتی را به همین ترتیب بپیچید و در یک جای آردی قرار دهید.

مرحله پنجم: پخت مانتی
یک قابلمه را برداشته و کمی آب به همراه نمک و روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش آید و سپس لقمه های مانتی را در آب در حال جوش بیاندازید. به مدت ۱۵ دقیقه زمان دهید تا مانتی شما پخته شود.

مرحله ششم: پایان کار
ماست و سیر رنده شده را به همراه مایونز و ادویه باهم مخلوط کرده و در ظرف مورد نظر بریزید. مانتی های پخته شده را به آرامی از آب دربیاورید و در ظرف مورد نظر سرو کنید و با گوجه رنده شده و جعفری خرد شده به همراه سسی که آماده کرده اید نوش جان فرمائید.

منبع: غذاهای بین المللی

پسندها (1)

نظرات (0)