غذا چی بپزم؟

طرز تهیه پنیر خانگی با سرکه سفید سالم و خوشمزه سریع و آسان

1400/6/29 16:26
نویسنده : مارال
77 بازدید
اشتراک گذاری

از چه سنی می توانیم به کودک خود پنیر بدهیم؟ | بهداشت نیوز

مواد لازم برای تهیه پنیر خانگی ساده

  • ماست ۱ کیلو گرم
  • سرکه سفید ۱ ق غذا خوری
  • ماست ترش ۳ ق غذا خوری


طرز تهیه پنیر خانگی با ماست و سرکه بدون مایه پنیر


مرحله اول : آماده سازی مواد پنیر خانگی
ابتدا ماست را از چند ساعت قبل داخل دمای محیط قرار دهید تا ترش شود.ب رای تهیه پنیر اگر سرکه خانگی دارید می توانید استفاده کنید زیرا کیفیت و طعم خیلی خوبی به پنیر می دهید.

 
مرحله دوم : جوشاندن شیر
شیر را داخل قابلمه تمیز و عاری از هر گونه چربی ریخته و شعله را روشن کرده می گذاریم تا شیر بجوش بیاید از پای گاز کنار نروید تا شیر سرریز نشود.

 
مرحله دوم : اضافه کردن ماست و سرکه
مهم ترین مرحله درست کردن پنیر خانگی همین مرحله می باشد وقتی ماست و سرکه را اضافه می کنیم نباید شیر بجوشد و قل بزند. زیر حرارت را خیلی کم کنید و ماست و سرکه را اضافه کرده و هم بزنید حالا باید صبر کنید تا شیر بریده شود.

 
مرحله سوم : تهیه پنیر خانگی
وقتی شیر بریده شد یک صافی را داخل یک لگن کوچک قرار دهید داخل صافی یک پارچه تمیر و نخی انداخته و با کمک ملاقه یا کفگیر شیر های بریده شده را داخل پارچه بریزید سپس یک بشقاب روی پنیر بگذارید و جسم سنگینی را روی بشفاب قرار دهید تا آب اضافه آن خارج و فشرده شود بمدت ۴۵ دقیقه بگذارید در این حالت بماند.

 
مرحله آخر
بعد از گذشت ۴۵ دقیقه پنیر ما حاضر است پنیر را از دستمال نخی بیرون بیاورید و برش بزنید. آب خارج شده از پنیر را داخل ظرف مورد نظر بریزید و نمک اضافه کنید (میزان اضافه کردن نمک باید در حدی باشد که شور شود) سپس برش های پنیر را داخل آب و نمک بمدت ۲ روز قرار دهید تا مزه دار شود بعد از گذشت ۲ روز پنیر خوشمزه ما حاضر است. پنیر خانگی را با نان تازه و گردو میل کنید. نوش جان

منبع: غذاهای بین المللی

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)